terraustralis
26 lipca o godz. 17:06

@Tanaka
25 lipca o godz. 22:42
To zerwanie zakazanego jablka z drzewa poznania dobrego
i zla to wedlug mnie symboliczny poczatek cywilizacji.
Z innej beczki.🙂 Wedlug buddyzmu wszystko jest iluzja. Ma to bardzo proste przelozenie – tak naprawde kolory nie istnieja. Jak wiemy ze szkoly, sa rozszczepieniem bialego swiatla. Czlowiek widzi kolory bo pozwalaja mu na to jego specyficzne oczy ale pies widzi juz tylko pewne kolory, natomiast australijskie papugi widza nadfiolet co pozwala im na rozroznianie poszczegolnych osobnikow. Dla nas w stadzie papug wszystkie sa takie same ale one rozrozniaja partnera/partnerke dzieki widzeniu w nadfiolecie.
Wiec jezeli wszystko jest iluzja to nie warto sie niczym przejmowac.
Inna zasada buddyzmu jest pojecie pustki. To logiczne. Jezeli wszystko jest iluzja to nic nie istnieje. A jezeli nic nie istnieje to pustka jest wtedy oczywista.
Na poczatku to moze przerazac ale z czasem daje poczucie spokoju.
Jezeli wszystko jest iluzja to wtedy zaden osobowy byt nie istnieje, Nie istnieje ja, nie istniejesz Ty.
Kazda religia ma w sobie jakas wartosc. Po okrutnym Bogu starego testamentu przyszlo zapotrzebowanie na Boga milosci. Glowna zasada chrzescijanstwa miala byc milosc blizniego. Jezeli ta milosc stalaby sie bezgraniczna to wtedy znika osobowy byt bo sie rozplywa w tej milosci wiec zmartwychwstanie nie ma w tym sensu.
Tym bardziej, ze jezeli ktos w staro-testamentowym Izraelu popelnil jakies przestepstwo to kara byl areszt domowy. Wtedy danemu osobnikowi zamurowywano drzwi a zywnosc wrzucano mu przez dach. Jak juz odsiedzial swoje to wtedy wynoszono go przez dach i to nazywalo sie zmartwychwstaniem czyli odrodzeniem moralnym.🙂
Ciekawe, ze jak przestalem wierzyc w domniemanego Jezusa to przestalem bac sie smierci a powinno byc odwrotnie.🙂
A tak nawiasem mowiac to domniemany Jezus raczej nie byl chrzescijaninem bo przeciez chodzil do owczesnej synagogi I byl obrzezany. Jak to powiedziec w Polsce to ludzie sie bardzo obruszaja. Wogole ci wszyscy domniemani swieci to sami Zydzi. Domniemana Matka Boska to czysta Zydowka. Powinienem pisac zydowka z malej litery bo wtedy oznacza to wyznanie a nie narodowosc ale wiekszosc ludzi pisze zawszez z duzej aby przypadkiem kogos nie obrazic.
Wogole jest duzo sprzecznosci. Jezeli jakis katolik umiera to na cmentarzu powinna byc uczta I duza wesolosc bo przeciez delikwent idzie do Nieba. Wiec dlaczego ludzie placza. Jezeli placza to znaczy ze nie wierza, ze zmarly idzie do Nieba???????
Wogole to wiekszosc katolikow nie wie, ze glownym tworca chrzescianstwa byl Szawel (Pawel) z Tarsu. A glownym powodem dla jakiego zaczal nagle propagowac chrzescijanstwo bylo to, ze jadac przez pustynie dostal porazenia slonecznego I dlatego teraz Wy wszyscy musicie cierpiec. :))))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: