http://www.wholeapproach.com/newsletter/archives/2008/2008_august.html

W artykule jak powyzej autorka sugeruje, ze aby byc zdrowym trzeba byc szczesliwym. Wiec co zrobic jezeli ktos ma “naturalne” sklonnosci do smuty? Musi zaszczepic w sobie szczesliwosc dochodzac do tego malymi krokami. Tak wypracowana szczesliwosc (ludzie powiedza, ze sztuczna) jest tak samo efektywna jak ta naturalna. Dodatkowo ma ta wartosc, ze raz zaszczepiona rozwija sie.šŸ™‚ Inni ludzie zuwazaja, ze ta osoba sie troche zmienia i reaguja na to pozytywnie.
Autorka mowi tez, ze cialo czlowieka nie rozroznia prawdziwych zagrozen od tych, ktore tylko sami wymyslilismy w swej glowie. Wiec ludzie, ktorzy ciagle mysla o zagrozeniach sami prosza sie o klopot.
Moze to brzmiec trywialnie ale do dobrego zdrowia potrzebny jest dobry nastroj a aby miec dobry nastroj trzeba miec dobra samo wartosc swojej osoby. Ludzie, ktorzy nie czuja sie wartosciowi nie potrafia miec dobrego nastroju bo czuja sie zagrozeni.
Wiec pierwsza rzecza jaka potrzebuja zmienic to usunac zle zdanie o sobie w swej swiadomosci i nastepnie uznac, ze szczesliwosc jest produktywna i przynosi dobre efekty.
Autorka dalej pisze, ze czescia szczesliwosci jak mozna wbudowac w nasze zycie to smiech, sen, taniec, spiew i cwiczenia. Dodatkowo musimy czuc Aspiracje do Szczesliwosci, ktore sa w zasiegu naszej kontroli ale wymagaja pewnych okolicznosciowych skladnikow jak i innych ludzi. Te obejmuja milosc w kontaktach, towarzyskie zaprzyjaznianie sie, romantyczna milosc i interwencje teraupetyczne. W koncu jest Samo Regulacja dla Zdrowia i Szcesliwosci, ktora,jak tylko nauczymy sie opisanych rzeczy, jest pod nasza kontrola. Nie tylko to pozwala nam czuc sie spokojniej ale takze miec zrownowazenie na stresy zyciowe ale samo regulacja moze nam pomoc nauczyc sie jak wlaczyc swiadome zauwazanie i radzenie sobie ze stresami w kazdej chwili zycia codziennego. To pomaga nam poprawic sposob odczuwania przyjemnosci i jednoczesnie zredukowac odczucia cierpienia z powodu dyskomfortu i bolu.

http://www.wholeapproach.com/newsletter/archives/2008/2008_august.html

There are several very pleasant Actions for Happiness that we can deliberately build into our lives such as laughing, sleeping, dancing, singing and exercising. In addition there are Aspirations for Happiness, which are also within our control but involve some circumstantial components as well as other people. These include tender love, social bonding, romantic love and therapeutic interventions. Finally there is Self Regulation for Health and Happiness. Once related skills are developed this is entirely within our control. As well as helping us feel calmer and have equanimity with life’s stresses self regulation can help us learn how to we incorporate a mindfulness awareness into our moment to moment existence. This helps enhance our enjoyment of pleasure while reducing our suffering from discomfort and pain.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: