Nowy Jork poczatek lat 90. Pracujacy na nocnej zmianie sanitariusz Frank Pierce jest na granicy zalamania nerwowego. Kazdej nocy, pedzac karetka po ulicach najbardziej mrocznej czesci Manhatanu – Kuchni Piekla, staje sie swiadkiem i wspoluczestnikiem ludzkich tragedii.

Jak na razie ksiazka podoba mi sie ale ja mam specyficzne poczucie humoru.🙂
Ksiazka jest napakowana roznymi makabrycznymi przypadkami. Mozemy dowiedziec sie jakby od podszewki jak wyglada praca sanitariuszy karetki pogotowia w Nowym Jorku. Na przyklad jaka jest fiziologia nieboszczykow albo takich co nie sa jeszcze nieboszczykami na 100% ale zaraz moga nimi byc. Granica jest dosc umowna.
Ciekawa rzecz na przyklad, ze po 6 minutach bez tlenu mozg czlowieka umiera. Wiec jezeli karetka przyjedzie do faceta dopiero po 7 minutach to niestety ale mozg juz nie zyje jedna minute. Mozna jeszcze przywrocic akcje serca i facet nabierze koloru🙂 tylko ze jego mozg juz nie zyje wiec praktycznie jest juz trupem. Ale okazuje sie, ze takiego pol-surowego trupa trzeba wiesc do kliniki i tam dopiero decyduja czy odlaczyc go od systemu podtrzymywania zycia. Podczas gdy zamiast tej procedury mogliby uratowac kogos kogo jeszcze mozna uratowac a taki pol surowy nieboszczyk blokuje im tylko moce przerobowe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: