Poniedzialek. No to czytam ksiazke Hansa Fallada jak tytul u gory. Nawet dobra ksiazka o II-giej Wojnie Swiatowej. Pokazuje jak zachowywalo sie niemieckie spoleczenstwo w trakcie ostatniej wojny. Ksiazke przywlokla Wanda. Trudno powiedziec czy polskie spoleczenstwo zachowywaloby sie tak samo. No bo w takim ustroju do glosu dochodza rozne mendy. Tak samo w PRL do glosu dochodzily rozne mendy. W takiej bezpiece w latach 50-ych tez byli oprawcy, ktorzy z przyjemnoscia meczyli ludzi. Ale czy az tylu ludzi podnosiloby do gory lapki z pozdrowieniem Heil Hitler to trudno powiedziec. Na pewno w zastraszeniu to kazde spoleczenstwo by to robilo. Ale obecnie to komu by sie chcialo robic mydlo z ludzi jak Chinczycy produkuja to o wiele taniej nie uzywajac tluszczu ludzkiego. Badz komu by sie chcialo odzyskiwac ubrania z zagazowywanej ludnosci zydowskiej jak Chinczycy produkuja to taniej i jest odrazu nowe a nie uzywane. Wiec mozna powiedziec, ze takie bestialstwo to czesto pochodzi z nedzy. Ale Niemcow mimo wszystko nie lubie bo maja sklonnosci do przesady. Tak samo nie lubie Japonczykow.
Jest rano i czuc ze dzis bedzie goraco. Przeczytalem 80 stron z 267 i na razie ksiazka jest o mieszkancach jednej kamienicy. Zauwazylem, ze zapominam duzo gramatyki polskiej i nie chce mi sie sprawdzac czy pisze sie “narazie” czy moze “na razie”. Ale ja nie jestem tlumaczem jezyka pisanego tylko mowionego a poza tym to moze mam poczatki Parkinsona.🙂 Ktos powie Alzeihmera.🙂 To juz chyba wole Parkinsona.🙂

Taki przecientny Australijczyk to obecnie raczej nic nie wie o Niemieckich Obozach Koncentracyjnych ani o Cesarstwie Rzymskim bo w Australii nie ucza w szkole historii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: